#פרויקט_גוף – מקרה מבחן | עירית, מטופלת עם כאבי כתפיים ופריקות חוזרות | חלק 2

למי שפיספס את החלק הראשון – מוזמנים לקרוא כאן.

ממשיכה את העבודה על הכתפיים של עירית!

אחרי הטיפול הראשון שלה לפני שבוע, עירית קיבלה תרגולים לעשות בבית – במטרה לפתוח את אזור החזה והכתף הקדמית ולחזק את השרירים המייצבים ומסובבי הכתף.

בטיפול השני שלנו, התחלנו בתרגול ארוך יותר – שכלל מגוון תרגילים לחיזוק קומפלקס הכתף.

הכתף הינה מפרק סינוביאלי מסוג מכתש ועלי (Ball & Socket), משמע הוא מכיל תנועות חופשיות לכל הכיוונים. מאפיין זה מהווה יתרון תפקודי – בזכות טווחי התנועה הגדולים והמגוונים, הכתף מאפשרת לנו להניע את הידיים לכל הכיוונים ולבצע פעולות רבות. אך במקביל, החופשיות הרבה של המפרק עלולה להיות חסרון, כאשר אנו מעמיסים כוחות רבים על היד והכתף מבלי להכין את השרירים שלנו לכך.
במקרים כאלה, כפי שקורה אצל עירית, נראה לעיתים חוסר יציבות במפרק, תזוזות לא נעימות, כאבים וכמובן במקרים חמורים – פריקות כתף, שהן יציאה של עצם הזרוע מתוך התושבת שלה.

על מנת להתגבר על חוסר היציבות המבני של מפרק הכתף, חגורת הכתפיים שלנו מכילה שרירים רבים שמטרתם כמובן, להניע את היד לכל הכיוונים – אך בנוסף לכך, לאפשר יציבות והחזקה של מפרק הכתף במקומו בכל מגוון התנועות שאנחנו מבצעים.

לכן, חשוב מאוד לאמן שרירים אלו – לחזק אותם על-ידי גירויים שונים, תנועות שונות, כיווני התנגדות שונים ועומסים שונים.
חיזוק שרירי הכתפיים חשוב לכל אדם, בין אם הוא עוסק בספורט או עובד בעבודה משרדית. הידיים שלנו הן כלי העבודה העיקרי שלנו בתור בני-אדם, ועבודה של הידיים מתחילה קודם כל בחגורת כתפיים בריאה ומתפקדת. התרגול והחיזוק צריך כמובן, להיעשות באופן מותאם וספציפי לאדם ולבעיה ממנה הוא סובל.

לאחר התרגול, ביצענו שחרור בעזרת מתיחה, עיסוי ולחיצות של האזורים המכווצים. התעכבתי על מוקדי כאב באזור הכתפיים והשכמות.

בסוף הטיפול, ביצעתי הדבקה של טייפ קניזיולוגי – כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת. הטייפ הינו רצועה אלסטית שנדבקת על העור, ולא מכילה חומרים פעילים. היתרונות מבוססים על מיקום ואופן ההדבקה עצמו בלבד.

IMG_20190306_203656

מנגנון הפעולה של הטייפ ומטרותיו הן:

  1. שיכוך כאבים על-ידי סיפוק גירוי עצבי חדש על העור, מה שמתחרה עם תחושת הכאב ואף מחליף אותה.
  2. ייצוב של המפרק על-ידי הדבקה תחת לחץ. במקרה של עירית, על-ידי חיזוק של עצם הזרוע במקומה במרכז המפרק. הטייפ אינו מקבע את המפרק או מונע תנועה שלו, להיפך, כל התנועות מתאפשרות בחופשיות. כמו כן, הוא אינו מונע או מחליף עבודה של השרירים, אלא רק מסייע להם מעט, תוך כדי תהליך חיזוק השרירים שנעשה בעזרת התרגול.
    תחושת היציבות שמתקבלת במפרק מסייעת גם היא בהורדת הכאבים ובכך מתאפשר תרגול אפקטיבי יותר.

כמובן שיש עוד דרך לפנינו, וחלק מהותי ממנה הוא המחויבות של המטופלת לתהליך והעבודה שהיא עושה בבית – בין הטיפולים.

סובלים מבעיה דומה? מוזמנים לפנות אליי בפרטי ולהתייעץ.
ובנתיים – נסו את סדרת התרגילים הקצרים שמצורפים. 5 דקות של תרגול בכל יום יכולות לעשות שינוי ענקי🌲


למעבר לחלק השלישי לחצו כאן

כואב לכם? רוצים להיכנס לכושר?

היי, אני טל!
אני מטפלת במגע - כי אני יודעת שיש לי את היכולת לעזור. יש בידיים שלי כוח, חמלה, ידע והבנה - כדי לעזור לגוף שלכם לשחרר מחסומים, להתיר קשרים, ולסלק כאבים. ומהצד השני, אני ספורטאית, שחיינית, מאמנת כושר ומדריכת שחייה. כי נולדנו כדי לזוז, וייתכן שזה נשכח אי שם בדרך. תנועה היא חיים, והיא כאן כדי לשמור עלינו. מה שהופך אותה לחלק בלתי נפרד מטיפול בכאב - לכן שמתי לי למטרה לעזור לכם להכיר את הגוף שלכם, ללמוד איך להניע אותו, להתחזק! ובאותה נשימה תרוויחו תחושת מסוגלות מדהימה, והרגשה טובה יותר בגוף ובנפש.

אשמח לעזור לך להרגיש יותר טוב!

צרו קשר או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם 👇🏼

אני מקבלת מטופלות בקליניקה שלי בצפון תל אביב: ברודצקי 36, תל-אביב

ימים א’-ה’: בין השעות 8:00-20:00
יום ו’: בין השעות 8:00-14:00

זמינה בטלפון, וואטסאפ או SMS

דברים נוספים שאולי יעניינו אותך

כואב לך?

איך להתחבר לגוף דרך הרגליים?

אני עומדת לכתוב משהו שהוריי היקרים, יוצאי מאמא-רוסיה לא יאהבו לשמוע. אם גם אתם גדלתם עם טפאצ’קי (נעלי בית) על הרגליים, ואמא שהזדעזעה למראה רגליים יחפות, אם כואב לכם משהו (כל דבר – החל מקצות

כואב לך?

מזל טוב (?), יש לך דלקת! אבל מה עכשיו?

הכתוב במאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי, אין להסתמך על האמור כבסיס לאבחנה או טיפול.הכותבת איננה רופאה.  — מכירים את זה שכואב לכם משהו? סביר להניח שמתישהו, לפחות פעם אחת, נתקלתם בכך; שן, ברך,