#פרויקט_גוף – מקרה מבחן | עירית, מטופלת עם כאבי כתפיים ופריקות חוזרות | חלק 1

תכירו את עירית 😊
היא עוסקת מזה שנים בתחום המקסים שמשלב ספורט ואומנות – אקרובטיקה אווירית! ענף מורכב ומרהיב, שדורש יכולות גופניות גבוהות, כוח וקוארדינציה.
עקב גמישות גבוהה, ושימוש רב בכוח ידיים שכולל היתלות ממושכת – עירית סובלת מכאבים בכתפיים ומפריקות כתפיים חוזרות. היא רוצה להמשיך ולעסוק בספורט באופן מקצועי – אך מצד שני לא מעוניינת לגרום נזק לגוף שלה ולסבול מכאבים קבועים, שעשויים בסופו של דבר למנוע ממנה להמשיך בעיסוקה.

אני חושבת שכל אדם, אך במיוחד מי שעובד עם הגוף שלו כמקצוע – חייב חייב חייב! לטפל בגוף שלו ולשמור עליו. וכפי שעירית הבינה, כדאי לעשות את זה בזמן – לפני שמגיעים לנזק בלתי הפיך שלא מאפשר לנו להמשיך.

אז מה עשינו?
קודם כל – התחלתי מבדיקה מקיפה של שתי הכתפיים, הכוללת יכולת התנגדות לכל הכיוונים, מציאת התנועות שמייצרות כאב וחוסר נוחות, ובדיקה של טווחי התנועה.
הבדיקה הפיזית העלתה מספר מוקדים בעייתיים, באזור הקדמי של הכתף וגם באזור השכמה והטרפזים.
המשכתי בטיפול פיזי, הכולל עיסוי עמוק ויסודי לשרירי הגב, הכתפיים והצוואר. שחרור הרקמות הרכות איפשר הקלה משמעותית בכאב ובתנועות הכתף. לאחר מכן עברנו לאזור הקדמי, שרירי החזה היו מכווצים וכאובים מאוד, וכך גם שרירי הכתף הקדמית – כאשר אזור החיבור ביניהם היה המשמעותי ביותר. טיפלתי בעדינות בעזרת עיסוי, לחיצות ומתיחה של האזור.

ניתן היה לראות שכל השרירים המקיפים את הכתף, נרתמו במטרה להגן על האזור – מה שבא לידי ביטוי בהתכווצות חזקה שלהם. זו תופעה טבעית שאנו רואים הרבה, במקרים של פציעות “טראומטיות” כמו פריקות כתף. לכן, לא מפתיע שלאחר פריקות כתפיים חוזרות, כל האזור יהיה מגונן ומכווץ כדרך קבע. זה אחד ממנגנוני ההגנה החשובים של הגוף. אך במקרים בהם האזור נותר מכווץ באופן זה לאורך זמן ממושך – עצם הכיווץ הזה מייצר בעיות בעצמו, כגון רקמה צלקתית, הגבלה תנועתית וכאבים. לכן, חשוב מאוד לבצע הרגעה של המערכת, להוריד את מנגנוני ההגנה ע”י הרפייה ושחרור של השרירים הספאסטיים. בהמשך, יש לבנות בהדרגה את הכוח של השרירים על מנת שיאפשרו הגנה איכותית על מפרק הכתף וימנעו פריקות נוספות.

לכן, לאחר הטיפול הידני, עירית קיבלה מספר תרגילים קצרים לביצוע יומיומי – כאשר המטרות הן:
1. למתוח ולהאריך את שרירי החזה, בעדינות, בליווי נשימות עמוקות, ובבקרה על הכאב כך שלא לחצות את סף הסיבולת.
2. למתוח את שרירי הגב העליון.
3. להעמיס על השרירים מייצבי הכתף, בהדרגה ובמשקל מופחת, על מנת לחזק אותם ואת היכולת שלהם לשאת משקל.
4. לחזק את השרירים מסובבי הכתף (מסובבים פנימה והחוצה) – Rotator cuff. שרירים אלו אחראים על ייצוב ותנועות עדינות של הכתף במנחים שונים, לעיתים קרובות נפגעים ומעלים את הסיכוי לפריקה וחולשה של הכתפיים.

זו כמובן רק ההתחלה, ושינוי משמעותי דורש המשך תרגול רציף וטיפולים נוספים. אך כבר לאחר הטיפול הראשון נצפתה הקלה ובכאבים. מזמינה אתכם להמשיך ולעקוב אחרי התהליך של עירית לכתפיים חזקות נטולות כאבים 💪

סובלים מבעיה דומה? מוזמנים לפנות אליי בפרטי ולהתייעץ.
ובנתיים – נסו את שלושת התרגילים הקצרים שמצורפים. 5 דקות של תרגול בכל יום יכולות לעשות שינוי ענקי🌲


למעבר לחלק השני לחצו כאן

כואב לכם? רוצים להיכנס לכושר?

היי, אני טל!
אני מטפלת במגע - כי אני יודעת שיש לי את היכולת לעזור. יש בידיים שלי כוח, חמלה, ידע והבנה - כדי לעזור לגוף שלכם לשחרר מחסומים, להתיר קשרים, ולסלק כאבים. ומהצד השני, אני ספורטאית, שחיינית, מאמנת כושר ומדריכת שחייה. כי נולדנו כדי לזוז, וייתכן שזה נשכח אי שם בדרך. תנועה היא חיים, והיא כאן כדי לשמור עלינו. מה שהופך אותה לחלק בלתי נפרד מטיפול בכאב - לכן שמתי לי למטרה לעזור לכם להכיר את הגוף שלכם, ללמוד איך להניע אותו, להתחזק! ובאותה נשימה תרוויחו תחושת מסוגלות מדהימה, והרגשה טובה יותר בגוף ובנפש.

אשמח לעזור לך להרגיש יותר טוב!

צרו קשר או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם 👇🏼

אני מקבלת מטופלות בקליניקה שלי בצפון תל אביב: ברודצקי 36, תל-אביב

ימים א’-ה’: בין השעות 8:00-20:00
יום ו’: בין השעות 8:00-14:00

זמינה בטלפון, וואטסאפ או SMS

דברים נוספים שאולי יעניינו אותך

מערכת הלימפה

מערכת הלימפה: תרגול נשימה סרעפתית

היי חברים! בהמשך לפוסט האחרון שכתבתי על מערכת הלימפה – מי שפספס מוזמן לקרוא אותו כאן. הנה הסרטון הראשון בסדרה של סרטונים קצרים – שיעזרו לכם להתחיל לצחצח את הלימפה שלכם, ולהרגיש טוב יותר. נשימה סרעפתית

גמישות ותנועתיות

גמישות ותנועתיות: למה הגוף שלך צריך את זה

בזמן האחרון קיבלתי מכם כמה פניות בנושא שחזר על עצמו – גמישות. למה זה חשוב? איך לשפר אותה? איפה כמה ולמה ומה היא גמישות בעצם? בואו נעשה בזה סדר! גמישות היא למעשה היכולת של הגוף