מערכת הלימפה: הגיע הזמן לשחרר את הצנרת

מכירים את זה שאתם גרים בתל-אביב, והתשתיות ממש נהדרות, פשוט להיט? כל-כך נפלא שצנרת הביוב עוברת מתחת לפני השטח, נעלמת מן העין, לעולם לא מצחינה, נסתמת או עולה על גדותיה… נכון?
דמיינו לכם עכשיו אותו דבר, אבל בתוך הגוף שלכם. את זה מכירים?

מערכת הביוב והניקוז שעוברת ממש מתחת לעור שלנו, תשתית צינורות סבוכה שמרשתת את כל הגוף שלנו מבפנים.
היא מכילה מעל 15 ליטרים של נוזל – פי 3 מכמות הדם בגוף! למעשה, כל האיברים שלנו מוצפים על ידיה.

זוהי מערכת הלימפה. כמו הצנרת המדוברת ברחובות תל-אביב, אנחנו רוצים לשמור עליה תקינה ונקייה, כדי להימנע מסתימות, הצפות, ושלל חוויות איך לומר… פחות נעימות. 

בתור התחלה, בואו נכיר קצת, שלום-שלום.
כי איכשהו ייצא, שלמרות תפקידה וחשיבותה, היא לא מדוברת, לא במיוחד מוכרת, ויש האומרים אפילו קצת.. מוזנחת. אז מי היא בעצם?

מערכת הלימפה שלנו מורכבת מצינורות דקים לאורך כל הגוף. כל-כך הרבה צינורות – שהאורך שלהם יחד שווה מעל 160 אלף קילומטר, אפשר להקיף איתם את כדור הארץ 4 פעמים!
זה המון (!) לימפה.
היא מכילה מיליוני קשריות (בלוטות לימפה) – מקטנות עד גדולות, שמתפקדות כשומרי הסף של הגוף, ומונעות כניסה של חומרים מזיקים.

לימפה1.png
מיפוי מערכת הלימפה וקשרי הלימפה המרכזיים בגוף האדם. 
רשיון: CC 3.0

בתוך הצינורות זורם נוזל הלימפה, נוזל שקוף שמורכב מכ-90% מים, והיתר חלבונים, שומנים ופסולת תאית. נוזל זה עובר מרקמות הגוף אל כלי הדם, דרך כלי הלימפה.
כלי הלימפה הם דקים ובעלי דפנות חדירות, הם עוברים לרב בצמוד לכלי הדם – וכך מתאפשר מעבר הנוזלים.
המערכת הלימפטית מנקזת עודפים ממחזור הדם ועוזרת לשמור על תפקודו התקין ועל איזון לחצים.

לימפה2
רשת נימי הלימפה בתוך הרקמה, הצמודה לכלי הדם. 
רשיון: SEER, לשימוש ציבורי.

נוסף על כך, היא מהווה חלק אינטגרלי מהמערכת החיסונית שלנו.
נוזל הלימפה מכיל תאי דם לבנים השייכים למערכת החיסון. במקרה של פלישה של גורם זר אל הגוף – תאים אלו מובלים דרך צינורות הלימפה, מגיעים אל הקשריות ומשם עוברים אל מחזור הדם. כך מתאפשרת תגובה חיסונית יעילה של הגוף כנגד פולשים.
לאחר שהאירוע מסתיים ותאי הדם הלבנים מסיימים את עבודתם ו”מחסלים” את הפולש, השאריות והפסולת התאית מפונות מהרקמה דרך מערכת הלימפה. 

למעשה, מערכת הלימפה שלנו מעורבת בכל תהליך של דלקת, זיהום או מחלה בכל מקום בגוף.
אז יש לה לא מעט אחריות על הכתפיים! ודי פשוט להבין, שכל תקלה, חסימה או בעיה בזרימה במערכת הלימפה – תשפיע על היכולת של הגוף שלנו להתמודד עם אותם דלקות, זיהומים ומחלות.

אז מה זה אומר?
שאם אתם סובלים ממחלה אוטואמונית, כאב כרוני או דלקת מכל סוג שהוא בשריר, גיד או מפרק – מערכת הלימפה שלכם מעורבת. ולכן בכל טיפול שנעשה חשוב להתייחס אליה – לבדוק ולטפל!

כאב בנקודה אחת אף פעם לא מערב רק נקודה אחת. הגוף שלנו הוא מכלול עצום של יחידות שעובדות יחד, משפיעות ומושפעות. קשורות זו לזו באינספור קשרים מורכבים, והלימפה היא רק אחד מהם.

כיוון שצינורות הלימפה זורמים בגוף במעגליות, כל הדרכים צריכות להיות פנויות כל הזמן. כל התכווצות או חסימה בצינור תשפיע על כל המערכת. ממש כמו בצנרת בבית…
לכן – אנחנו מטפלים בגוף, ולא מטפלים רק באיבר הכואב. די הגיוני, לא?

וגם אם לא כואב לכם שום דבר, ואתם רק רוצים לתחזק, להתחזק ולשפר ביצועים – קצת אהבה ללימפה שלכם לא תזיק!
אנחנו מצחצחים שיניים כל יום, גם כשאין שום בעיה, נכון?
אז הגיע הזמן לצחצח קצת את הלימפה שלנו!

בימים הקרובים אפרסם סדרה של סרטונים קצרים, עם הסברים פשוטים לשיטות ותרגילים שאתם יכולים לעשות לגמרי לבד בבית – כדי לשפר את התפקוד של המערכת החשובה והמוזנחת הזו.
אז תישארו לעקוב!
ובנתיים – קחו נשימה עמוקה (מהסרעפת), ותתחילו לזוז – כדי שנוזל הלימפה יזוז ביחד אתכם 😉

ואם אתם סובלים מכאב שלא עובר, מפריע לתפקוד שלכם, ואתם פשוט לא יודעים מאיפה להתחיל – מוזמנים לכתוב לי בפרטי, להתייעץ, ולהגיע לטיפול שהגוף שלכם יודה עליו מאוד.
כי עכשיו זה הזמן להרגיש טוב.

כואב לכם? רוצים להיכנס לכושר?

היי, אני טל!
אני מטפלת במגע - כי אני יודעת שיש לי את היכולת לעזור. יש בידיים שלי כוח, חמלה, ידע והבנה - כדי לעזור לגוף שלכם לשחרר מחסומים, להתיר קשרים, ולסלק כאבים. ומהצד השני, אני ספורטאית, שחיינית, מאמנת כושר ומדריכת שחייה. כי נולדנו כדי לזוז, וייתכן שזה נשכח אי שם בדרך. תנועה היא חיים, והיא כאן כדי לשמור עלינו. מה שהופך אותה לחלק בלתי נפרד מטיפול בכאב - לכן שמתי לי למטרה לעזור לכם להכיר את הגוף שלכם, ללמוד איך להניע אותו, להתחזק! ובאותה נשימה תרוויחו תחושת מסוגלות מדהימה, והרגשה טובה יותר בגוף ובנפש.

אשמח לעזור לך להרגיש יותר טוב!

צרו קשר או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם 👇🏼

אני מקבלת מטופלות בקליניקה שלי בצפון תל אביב: ברודצקי 36, תל-אביב

ימים א’-ה’: בין השעות 8:00-20:00
יום ו’: בין השעות 8:00-14:00

זמינה בטלפון, וואטסאפ או SMS

דברים נוספים שאולי יעניינו אותך

כואב לך?

מזל טוב (?), יש לך דלקת! אבל מה עכשיו?

הכתוב במאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי, אין להסתמך על האמור כבסיס לאבחנה או טיפול.הכותבת איננה רופאה.  — מכירים את זה שכואב לכם משהו? סביר להניח שמתישהו, לפחות פעם אחת, נתקלתם בכך; שן, ברך,

בלוג

לחיות על הקצה ולשמור על איזון

כולם מדברים על איזון – איך לשלב נכון, מה המינון המתאים? בדיוק קצת מהכל ובעיקר לא להגזים. מחפשים את הנקודה הזו באופק, שאפשר לרכז בה את המבט. נשימות איטיות, בלי תנועות חדות, ואם ממש רוצים